Úterý 01.07.2025

reklama
  • Domů
  • Top
  • Životní styl
  • Celebrity
  • Kultura
  • Sport
Menu
  • Domů
  • Top
  • Životní styl
  • Celebrity
  • Kultura
  • Sport

Zánovní vozy jsou méně ojeté než loni: Benzín vede nad naftou

Zánovní vozy jsou méně ojeté než loni: Benzín vede nad naftou

Trh zánovních ojetých vozů nabídl během třech čtvrtletí letošního roku celkem 51 014 aut, jejichž cena byla nejčastěji 475 tisíc korun, nejčastější průměrné stáří se stabilizovalo na 0,7 roku a nejčastější průměrný nájezd klesl na 11 838 kilometrů. V meziročním srovnání se tak trh zánovních ojetých automobilů zvětšil o 11,4 %. Vyplynulo to z kontinuálního sledování trhu nabízených ojetých automobilů, které provádí společnost AAA AUTO.

Za uplynulých 9 měsíců letošního roku si mohli lidé vybírat z 51 014 zánovních ojetých vozů. Oproti roku 2017 je to nárůst o 5 232 automobilů, což představuje 11,4 %. „Zánovní vozy jsou nejrychleji rostoucím segmentem ojetých aut na trhu. Naše značka Mototechna, která se na ně specializuje, již tvoří pětinu prodejů skupiny AURES Holdings v České republice. Po překotných „umělých“ registracích nových aut na prodejce kvůli novým emisním normám v srpnu lze v následujících měsících čekat další rychlý růst. Tyto vozy se na trh ojetých vozů v kategorii zánovních aut dostanou nejpozději do půl roku,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Během srpna mnoho prodejců totiž muselo zaregistrovat vozy, které nesplňovaly emisní normy platné nově od září. Pokud by registrace nestihli, automobily by se staly neprodejnými. „Vozy, které již mají v technickém průkazu prvního majitele, mohou být z psychologického hlediska v autosalonech nových aut hůře prodejné. Zákazníci mohou mít pocit, že nejsou zcela nové. Proto se lépe uplatní na sekundárním trhu jako zánovní,“ míní Topolová.

Nejvíce ojetých automobilů si mohli zájemci zakoupit v Praze (16 890), nejnižší nabídka byla tradičně v Karlovarském kraji (1 001). Průměrná cena nejčastěji inzerovaných zánovních vozů za první tři čtvrtletí letošního roku činila 475 000 Kč. V meziročním srovnání jde o zvýšení o 6 tisíc korun. Příznivá změna statistik proběhla u počtu najetých kilometrů. Zákazníci měli možnost vybírat si od začátku letošního roku z nabídky vozů, které měly nejčastěji na tachometru v průměru 11 838 najetých kilometrů. Ve srovnání s rokem 2017 se jedná o pokles o 8,9 %. Stáří zánovních automobilů zůstalo v meziročním srovnání stejné. Jeho nejčastější průměrná hodnota se ustálila na 0,7 roku. Z aktuálně inzerovaných 51 014 vozů byla více než polovina (52,5 %) nabízena s benzínovými agregáty. Automobily s dieselovými motory představovaly 45,4 %, zbytek nabízených vozů pak reprezentovaly vozy s alternativními pohony.

Pomyslný žebříček TOP 10 nejprodávanějších ojetých zánovních vozů s přehledem ovládla tuzemská Škodovka, která doslova „převálcovala“ konkurenci. Zastoupení v první desítce má hned sedmkrát, přičemž obsadila hned první čtyři příčky v pořadí Octavia, Rapid, Fabia a Superb. Pátou pozici obhájila značka Hyundai s modelem i30, následuje dvojice vozů Volkswagen s modely Golf a Passat. Desítku uzavírá opět Škoda se zástupcem malých vozů Citigo a tandemem SUV modelů Karoq a Kodiaq.

Předchozí článek

Michael Caine je nadšený z natáčení filmu Jan Žižka i Čechů samotných

Další článek

Sexy Lucia u nás točila lukrativní reklamu

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • Kontakt
  • Kontakt

Copyright © 2025 Celebrity News. All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}