Středa 18.06.2025

reklama
  • Domů
  • Top
  • Životní styl
  • Celebrity
  • Kultura
  • Sport
Menu
  • Domů
  • Top
  • Životní styl
  • Celebrity
  • Kultura
  • Sport

F2 v Mugellu: Charouz Racing System čeká perná sobota

F2 v Mugellu: Charouz Racing System čeká perná sobota

V kvalifikaci FIA-F2 v Mugellu se poprvé ve své kariéře prosadil dánský jezdec francouzského týmu ART, Christian Lungaard. Velmi těsně porazil Brity Daniela Ticktuma a Calluma Ilotta. Oba vozy Charouz Racing System zajely v první sérii rychlých kol velmi slibné časy, druhá část kvalifikace jim ale sedla hůře. A tak vystartují Louis Delétraz a Pedro Piquet zítra z pozic 12, resp. 16. 

Okruh Autodromo Internazionale del Mugello není pro formuli 2 jen tak ledajakou dráhou. Letošní start této třídy na roku 1974 zbudované trati 30 kilometrů severovýchodně od Florence je vlastně jakýmsi „návratem domů“: V 70. a 80. letech toto místo pravidelně patřilo do evropského šampionátu F2. Prvním vítězem se zde v polovině května 1974 stal legendární Patrick Depailler, přičemž tehdy byla v poli poražených velká jména jako Tom Pryce, Brian Henton, Jean-Pierre Jabouille, Patrick Tambay, John Watson, David Purley a Jacques Laffite. Mluvíme ale o dobách, kdy se o samotnou účast v závodě pralo 37 pilotů – startovat jich smělo jen 30. Šestnáct z nich se dříve či později ukázalo ve formuli 1. F2 prostě ještě byla skutečnou líhní talentů s perspektivou…

Během dalších let rozkvětu F2 si z Mugella vezli zlaté poháry Maurizio Flammini, Jean-Pierre Jabouille, Bruno Giacomelli, Derek Daly, Brian Henton, Corrado Fabi, Jonathan Palmer a naposledy roku 1984 Mike Thackwell. F2 pak musela udělat místo formuli 3000, která se na trati v Toskánsku objevila již jen čtyřikrát (vyhráli Pierluigi Martini, Alex Zanardi a v letech 1996 a 1997 dvakrát Ricardo Zonta). Úpadek areálu pak nikdo neřešil. Až autodrom zakoupila automobilka Ferrari a používala ho především jak testovací trať. Letošní sezona tedy pro Mugello znamená (pravděpodobně jediný) návrat do kalendáře velkého mezinárodního monopostového sportu. 

Páteční podvečer sliboval napínavou podívanou. Vždyť šlo o postavení na startu v sobotním hlavním závodě. Netrvalo dlouho, než vítěz z Monzy Mick Schumacher a také zkušený domácí borec Luca Ghiotto, jen s velkou porcí štěstí unikli „Aitkenově osudu“. Své rozdivočelé monoposty jen se štěstím udrželi a neskončili v bariéře.

Chladný zůstal za těchto poněkud divokých okolností především Seveřan Christan Lungaard. Na první sadě pneumatik byl dánský pilot týmu ART nejrychlejší před Danielem Ticktumem (Brit se pořád ještě cítí „okraden o nedělní triumf v Monze“) ze stáje DAMS. Následovali výborně naladění outsideři Felipe Drugovich a Juri Vips, který smí u DAMSu po Barceloně zaskakovat za zraněného Seana Gelaela. Pohled na pátý řádku výsledků musel hřát manažera Charouz Racing System Boba Vavříka u srdce. Figuroval na ní totiž Louis Delétraz, jehož ztráta na pole-position činila pouze 0,3s. Mladý Piquet opět na něj ztrácel jen 0,4s, což znamenalo před přezutím na čerstvé pneumatiky Pirelli 14. místo. Mechanici týmu tedy našli pro trať v Mugellu očividně velmi dobré nastavení a v české stáji se mohli tešit na druhou, rozhodující část kvalifikace.

Pět minut před koncem session začaly znovu padat rekordy. Jako první svůj dosavadní čas dokázal zlepšit Lungaard a ukázalo se, že to bylo pro ostatní příliš. Za ním se sice zlepšili Ticktum, lídr šampionátu Callum Ilott a Marcus Armstrong ve druhém voze ARTu, na Dána ale byli krátcí. Vips zahodil své naděje ve štěrku. Delétraz se propadl na 9. místo a Piquet byl 16.

Piloti poté nechali své pneumatiky jedno pomalejší kolo „odpočinout“ a těsně před koncem kvalifikace se ještě jednou jelo o všechno. Na špičce se ovšem pořadí nezměnilo – jen Shwartzman s Aitkenem a Tsunodou se dokázali posunout těsně před Delétraze a tak na rychlejší z obou vozů Charouz Racing Systemu zbylo jen 12. místo. Ovšem Švýcar klesl ne svojí vinou. Delétraze se totiž připletl do cesty Vips, za což byl následně potrestán poklesem o tři místa. Nebýt toho, Delétraz by velmi pravděpodobně skončil v elitní pětce. Pedro Piquet zítra vyrazí ze 16. pozice, přičemž mu na prvního scházelo jen 0,8s. V Mugellu ale rozhodovaly setinky a nejlepší trojici nakonec dělilo jen 0,071s!

Text: Roman Klemm
Foto: Dutch Photo Agency

Předchozí článek

Po dvou měsících putování po ČR má hra Dream Race vítěze

Další článek

Film Ženská pomsta je v kinech všem problémům navzdory

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • Kontakt
  • Kontakt

Copyright © 2025 Celebrity News. All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}