Pátek 11.07.2025

reklama
  • Domů
  • Top
  • Životní styl
  • Celebrity
  • Kultura
  • Sport
Menu
  • Domů
  • Top
  • Životní styl
  • Celebrity
  • Kultura
  • Sport

Jak se bránit potencionálnímu kybernetickému útoku? Nechte si poradit od profíků

Jak se bránit potencionálnímu kybernetickému útoku?  Nechte si poradit od profíků

Na českém trhu se pohybuje celá řada firem, které vám „zaručí“, že vaši síť ochraní a nepronikne jí ani myš (vlastna hacker). No, realita je však často poněkud jiná. Slibem sice nezarmoutíš, ale než si nechat věšet bulíky na nos, je lepší se obrátit na profesionály. A těmi rozhodně jsou ve společnosti Caleum. Existují tři hlavní druhy ochrany vašich dat. A my se na ně teď podíváme detailněji tak, jak je nabízí právě Caleum.

Úroveň 1 – Minimální ochrana

Klíčovým prvkem kybernetické bezpečnosti úrovně 1 je ochrana podnikové sítě před nejčastějšími kybernetickými hrozbami, například před útoky typu phishing (odkazy na podvodné weby nebo soubory s viry připojené k e-mailům nebo instant message a zasílané zaměstnancům společnosti) a podvodné programy (software, který se dostává do firemní sítě přes internet nebo e-mail a existuje ve formě spywaru, ransomwaru, prohlížeče crackerů a dalších). Jedním z hlavních pravidel minimální ochrany je správně nakonfigurovaný firewall, který pracuje s pravidelně aktualizovaným antivirovým softwarem.

Úroveň 2 – Pokročilá ochrana

Druhá úroveň kybernetické bezpečnosti by měla chránit podnikovou síť před nevhodnými útoky, například podvodnými programy zasílanými na řadu e-mailových adres, podvodnými útoky, spamy atd. V tomto případě je cílem útočníků získat jakékoli cenné informace z jakékoli IP adresy. Frekvence takových útoků je velmi vysoká. K zajištění ochrany podnikové sítě by se kromě prvků minimální ochrany – firewall a antivirus – měly používat i následující komponenty:

• Zabezpečení e-mailu, které zahrnuje různé metody (skenování e-mailu na malware, filtrování nevyžádané pošty atd.) k zajištění bezpečnosti podnikových informací.

• Segmentace sítě, která zahrnuje oddělení síťových aktiv, která ukládají firemní data od externích segmentů (webové servery, proxy servery), což snižuje riziko ztráty dat.

• Systém detekce narušení (IDS) a systém prevence narušení (IPS), který se používá k detekci a zaznamenávání informací o potenciálních bezpečnostních incidentech a také k jejich blokování dříve, než se začnou šířit v podnikové síti.

Organizace samostatného oddělení bezpečnosti informací s sebou nese vysoké náklady, které zahrnují zkušený bezpečnostní tým a pořízení potřebného vybavení a softwaru. Spolupráce se specializovaným poskytovatelem je nákladově efektivnějším řešením, které společnosti umožňuje soustředit se na hlavní obchodní operace.

Úroveň 3 – Maximální ochrana

Klíčovým cílem třetí úrovně kybernetické bezpečnosti je ochrana firemní sítě před cílenými útoky. Tento typ kybernetického útoku (phishing, šíření pokročilého malwaru atd.) můžeme nazvat hackerskou kampaní vedenou proti konkrétní organizaci.

Mezi nezbytná opatření v oblasti kybernetické bezpečnosti patří vývoj a údržba bezpečnostní strategie, provedení posouzení zranitelnosti s následným čtvrtletním testováním (je lepší provést ho před každou auditní kontrolou, aby byly splněny všechny normy), a zajistit tak stálé sledování hrozeb a případnou odpověď na daný incident. Sledování hrozeb by mělo být prováděno průběžným sledováním podnikové sítě a koncových bodů (servery, bezdrátová zařízení, mobilní zařízení atd.), aby byly včas zachyceny všechny pokusy prolomení zabezpečení nebo úniku dat.

Předchozí článek

Niko Jalauzidis má za sebou úspěšný rok. Co dalšího chystá?

Další článek

Koncerty Bonnie Tyler se blíží. V Česku se tentokrát hodlá zdržet!

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • Kontakt
  • Kontakt

Copyright © 2025 Celebrity News. All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}