Úterý 17.06.2025

reklama
  • Domů
  • Top
  • Životní styl
  • Celebrity
  • Kultura
  • Sport
Menu
  • Domů
  • Top
  • Životní styl
  • Celebrity
  • Kultura
  • Sport

Nová jóga se jmenuje pečení. A prochází láska žaludkem?

Nová jóga se jmenuje pečení. A prochází láska žaludkem?

Vánoce jsou za námi a tím skončilo hlavní pečicí období. Úsilí Čechů v kuchyni ale neustává. Podle průzkumu pro Korunní cukr každý čtvrtý z nás peče více než před dvěma lety. Nejčastěji jsou to narozeninové dorty a dobroty pro naše miláčky. Tvůrci sladkostí jsou muži i mileniálové.

Domácí pečení roste na oblibě, tak jako tomu v minulosti bylo třeba s jógou. Kdo na ní nechodil, byl „out“. Největší nadšení projevuje mladá generace ve věku 15-29 let a také rodiče s dětmi do pěti let. Mezi fanoušky je také značně zastoupena skupina mužů, kterých pravidelně peče 86 %. Až 42 % Čechů preferuje doma upečené dobroty před těmi kupovanými, protože ví, jaké ingredience obsahují. Celkem Češi upečou neuvěřitelných 139 milionů koláčů a 23 milionů buchet za rok!

Dej mi dort a já ti řeknu, jaký jsi
Většina Čechů peče na narozeniny domácí dort. Chcete potěšit oslavence? Tak právě dort je trefou do černého! A jaké jsou trendy? Nežádanějším typem je moučník s polevou (32,5 %), za ním je ovocná klasika (29,9 %) a radost uděláte i při vytvoření tematického designového dortu (29,5 %). Oblíbeným druhem posledních let jsou také lehké dorty ve tvaru písmen s krémem a zdobením makronkami, ovocem či jedlými květy. Běžnou součástí našich jídelníčků jsou už i dorty vhodné pro alergiky – 25 % lidí má zkušenost s výrobou bezlepkového moučníku a pouze o dvě procenta méně cukrářů již vytvořilo sladkost podle veganského receptu.

Láska opravdu prochází žaludkem!
Na dveře klepe Valentýn a brzy přijde První máj se svatební sezónou. Pokud chcete ulovit partnera, pečte! Přeje si to totiž polovina nezadaných. Pro muže to platí dvojnásob. Dvě třetiny z nich totiž doufají, že najdou partnerku, „která peče dobré sladkosti“. Zatímco muži si více potrpí na chuť samotnou, ženy mají s pečení spojeno mnohem více emocí. Většina z nich (56 %) si pamatuje na svůj svatební dort, zatímco u mužů je zpravidla taková otázka z kategorie předem ztracených. Moučník či dezert je způsob, jak potěšit své milované pro téměř pro třetinu Čechů. Sladké je také součástí běžného jídelníčku. Průzkum ukázal, že každý druhý z nás jí minimálně jednou za týden sladkost či sladký hlavní chod. Klasické ovocné knedlíky či palačinky jsou tak stále populární odměnou třeba po lyžování či horské turistice a z domácích, ani restauračních menu jen tak nevymizí.

Jak jsme na tom s nahrazováním surovin a experimenty v kuchyni
Téměř polovina Čechů má rodinný, léty ověřený recept. V případě, že nám dochází nápady, nejčastěji se obrátíme pro inspiraci právě na přátele a rodinu. Pečení sice milujeme, ale jen 5 % Čechů někdy navštívilo kurz vaření či pečení. Inspiraci hledáme zpravidla jinde. Ale experimentovat se rozhodně nebojíme a vyzkoušet nový recept je lákavou výzvou pro 41 % z nás. Možná trochu překvapivě se ukázalo, že jsou to muži, kdo je v improvizaci zdrženlivější. Téměř čtvrtina žen si troufne změnit recept podle vlastní preference, k podobnému kroku se ale odhodlá jenom 16 % mužů. Vytvořit vlastní recept si nás ale troufá téměř polovina. Jenom pozor, ať má i experimentování jistý řád a neblíží se více alchymii.

Průzkum proběhl v červnu 2019 v České republice. Odpovídalo 739 respondentů (51,1 % mužů, 48,9 % žen) ve věkových skupinách od 15 do 69 let.

Předchozí článek

Otvíračka studia Moving World se nesla v duchu soubojů. Kalivodová vs. Mátlová a Žák-Žáková vs. Kloubková- Kuneš

Další článek

Co s dětmi na Valentýna? Nechte si poradit od Krainové s Vágnerem!

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama
reklama
reklama
reklama
  • Kontakt
  • Kontakt

Copyright © 2025 Celebrity News. All Rights Reserved

Spravovat souhlas s cookies
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Nutné Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Předvolby
{title} {title} {title}